Często zadawane pytania:
Nasza firma dysponuje wózkiem widłowym do 3,5T oraz suwnicą, która również posiada udźwig do 3,5T. Przy cięższych elementach należy wcześniej umówić rozładunek, a my zajmiemy się resztą.
Przez cały czas używamy granulatu szklanego o gramaturze 150-250µm w zamkniętym obiegu, uzupełniając ścierniwo. Daje to satynowe wykończenie. Dla większych zleceń wymieniamy ścierniwo w komorze na czas wykonania usługi.
Detale do szkiełkowania i śrutowania wyceniane są zazwyczaj na podstawie metrów kwadratowych powierzchni obrabianej. Przy drobnych elementach, powtarzających się wyceniamy zazwyczaj detal „za sztukę”. Dla niektórych zleceń stosujemy kwotę za roboczogodzinę. W cenach usługi zawarte są niewielkie koszty pakowania / zabezpieczania detali po obróbce (jeżeli jest to wymagane).
Szkiełkujemy tylko stal kwasoodporną oraz aluminium. Wszystkie elementy szkiełkowane muszą być czyste i suche. Bez smarów, oleju oraz innych zabrudzeń. (dotyczy to np. silników czy kap). Dla najlepszego uzyskania efektu szkiełkowania, powierzchnia powina być przepolerowana, bez rys.
Kiedy mamy do czynienia z takim zleceniem stosujemy zazwyczaj wycenę wstępną po wykonaniu próby na jednym z elementów karoserii. Wycena zależna jest od próby i oczekiwań klienta. Czy usuwamy tylko lakier z zewnątrz, czy robimy środek, nadkola, komorę silnika i bagażnika, podwozie itd. Sodowanie łączymy z piaskowaniem niskociśnieniowym aby obniżyć koszt wykonania całego auta.
Do usuwania lakieru na zewnętrznych elementach auta stosujemy sodowanie. Jest to najbezpieczniejsza, nieinwazyjna metoda czyszczenia. Wiadomo, że wiąże się to z wyższymi kosztami niż piaskowanie. Podkreślamy – możemy wypiaskować na odpowiedzialność klienta całe auto. Na 99% dojdzie do deformacji karoserii przez wytworzanie się ciepła podczas piaskowania.
Jeżeli na obrabianym elemencie występują elementy, które nie mogą być obrobione (takie jak gwinty, śruby, przylgi, otwory etc.) Nale ży je zabezpieczyć mocną grubą taśmą, wkręcić śruby, nakręcić nakrętki na gwinty czy wbić drewniane kołki. Nasza firma NIE ZABEZPIECZA obrabianych detali i nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia związane z zabezpieczaniem powierzchni.
Tak. Nasza firma posiada przewoźny zestaw do sodowania i piaskowania, więc nie stanowi to problemu. Trzeba natomiast pamiętać, że wiąże się to z wyższymi kosztami – delegacyjnymi. Również miejsce w którym ma być wykonywana usługa musi znajdować się na uboczu, daleko od zabudowań, nie zagrażając np. przechodniom.
Felgi aluminiowe zazwyczaj są pomalowane i po oczyszczeniu trafiają ponownie do lakierowania. W takim przypadku nie ma sensu szkiełkować felg. Na przestrzeni lat zaczeliśmy używać drobnego śrutu, który idealnie nadaje się do felg. Po takim oczyszczaniu felgi są delikatnie chropowate. Wystarczy użyć podkład wyrównujący – „zalać felgę” przed docelowym malowaniem na mokro czy proszkowym.
WYMIARY NASZYCH KOMÓR
Szkiełkowanie i śrutowanie odbywa się w naszych w pełni zautomatyzowanych komorach. Posiadamy również wyodrębnione miejsce do piaskowania elementów, które nie nadają się do śrutowania – jak na przykład drewno. Przedstawiamy ich wymiary abyście mogli Państwo sprawdzić czy jesteśmy w stanie wykonywać Wasze detale. Natomiast jeśli mamy do czynienia z jednorazowymi zleceniami ponadgabarytowymi, które nie mieszczą się do naszych komór, możemy je realizować w zaprzyjaźnionej firmie, która mieści się niecałe 500 metrów od naszej siedziby. Zachęcamy do wysyłania zapytań w sprawie wszelkich wycen na nasze maile: rafal.kotlega@renovatio.pl i biuro@renovatio.pl
SZKIEŁKOWANIE STALI
KWASOODPORNEJ I ALUMINIUM
JEDNĄ Z NASZYCH SPECJALIZACJI JEST SZKIEŁKOWANIE / SATYNOWANIE STALI KWASOODPORNEJ I ALUMINIUM. WARTO ZAPOZNAĆ SIĘ Z INFORMACJAMI ZAWARTYMI PONIŻEJ I POZNAĆ BLIŻEJ PROCES ODPOWIEDNIEGO PRZYGOTOWANIA DETALI DO OBRÓBKI.
Jak odpowiednio przygotować detal do szkiełkowania?
Wiele firm stosuję szkiełkowanie by poprawić efekt wizualny wykonanego detalu. Pamiętajmy jednak, że szkiełkowanie nie jest lekarstwem na poprawienie źle lub niechlujnie wykonanych elementów. W pewnym stopniu zawsze poprawi jego jakość, lecz niestety nie usunie wszystkich mankamentów! Poniżej przedstawiamy kilka porad odnośnie przygotowywania detali przed szkiełkowaniem aby uzyskać najlepszy efekt końcowy.
ŹLE PRZYGOTOWANA POWIERZCHNIA
DOBRZE PRZYGOTOWANA POWIERZCHNIA
Szkiełkowanie nie daje gwarancji usunięcia wszystkich czarnych spawów i przegrzań po spawaniu! Takie spawy powinny być przede wszystkim WYTRAWIONE lub dokładnie oczyszczone mechanicznie. Prosimy pamiętać, że szkiełkowanie nie jest procesem zastępczym dla trawienia!
Na zdjęciu detal klienta, który odpowiednio przygotował go do obróbki strumieniowo-ściernej. Spawy zostały wytrawione, a głębsze rysy wyszlifowane. Daje nam to jakościowo najlepszy efekt po usłudze szkiełkowania. Tak przygotowana powierzchnia jest gwarancją, że uzyskamy oczekiwany efekt.
Szkiełkowanie nie daje gwarancji usunięcia przegrzań i głębokich rys oraz śladów po szlifowaniu grubą gradacją. Jeżeli klient oczekuje gładkiej i jednolitej powierzchni, powinien najpierw usunąć głębokie rysy, a przy dużych powierzchniach powinny zostać nawet przepolerowane.
Wewnętrzna strona detalu powyżej. Tutaj klient świadomie się nie przyłożył i liczył się z efektem końcowym, gdyż jest to powierzchnia, która będzie niewidoczna. Mimo wszystko oczyścił spoiny i miejscami przeszlifował powierzchnie.
UWAGA! SZKIEŁKOWANIE NIE JEST PROCESEM ZASTĘPCZYM DO TRAWIENIA!
SZKIEŁKOWANIE NIE DAJE GWARANCJI USUNIĘCIA CZARNYCH SPAWÓW, PRZEGRZAŃ I GŁĘBOKICH RYS!
Z PASJĄ DO DREWNA!
DAJ MU NOWE ŻYCIE!
JEŻELI POSIADASZ STARE DRZWI, BELKI, WSZELKIEGO RODZAJU DREWNO NATURALNE, TO PAMIĘTAJ, ŻE ZAMIAST JE UTYLIZOWAĆ, MOŻESZ DAĆ MU DRUGIE ŻYCIE.
JEŻELI POSIADASZ STARE DREWNO, A CHCESZ SIĘ GO POZBYĆ, SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
RODZAJ ŚCIERNIWA I SPRZĘTU DO DREWNA
DELIKATNIE - SODOWANIE DREWNA
Przy oczyszczaniu zabytkowych mebli większość klientów chce uzyskać efekt po oczyszczeniu jak najbardziej zbliżony do oryginału. Sodowanie daje nam najmniejsze ryzyko uszkodzenia mebla. W niektórych przypadkach może zdarzyć się, że soda nie jest wskazana. Na przykład przy drewnie, które było wiele razy odmalowywane, a farba wpiła się w drewno. W takim przypadku sodowanie drewna da podobny efekt do delikatnego piaskowania, a cena będzie dużo wyższa.
ŚREDNIO - PIASKOWANIE NISKOCIŚNIENIOWE
Mówiąc ogólnie, piaskujemy rzeczy drewniane pokryte grubą powłoką farby. Np. kilkukrotnie odmalowywane drzwi, stare kredensy, szafki, krzesła itd. Czyli wszystko to, do czego nie ma sensu stosować sodowania, które w tych przypadkach okazałoby się zbyt delikatne. Należy pamiętać, że przy takim piaskowaniu zawsze pojawi się struktura drewna! Jeżeli ktoś chce przywrócić gładka powierzchnię drewna, będzie musiał/a takie drewno dalej obrabiać do uzyskania oczekiwanego efektu.
MOCNO - ZWYKŁE PIASKOWANIE
W Polsce mamy ogromne zainteresowanie na styl industrialny. Meble, lampy, wykończenie wnętrz z elementami starego drewna jest na "topie". Mało osób ma świadomość, że wiele z tych projektów to drewno, które zostało celowo postarzone. Przez mocne wypiaskowanie surowego drewna, wydobywamy jego strukturę, a następnie stosując odpowiednią obróbkę uzyskujemy efekt postarzenia. Wykonywaliśmy wiele takich zleceń, a efekt zawsze zadowalał klienta.
Zlecenia związane z piaskowaniem i sodowanie drewna wyceniamy na dwa sposoby. Usuwanie farby sodowaniem i piaskowaniem wiąże się z wyceną na roboczo-godziny. Oznacza to, że po wykonaniu usługi według stawiki za godzinę otrzymujemy cenę za całość zlecenia. Możemy również wykonać próbę przed oczyszczaniem i wstępnie określić przybliżony koszt wykonania całości (jeżeli mówimy o elementach pokrytych tą samą powłoką – farbą). Natomiast delikatne piaskowanie czy postarzanie surowego drewna rozliczamy według stawki za metr kwadratowy.
PRZYKŁAD: ZABYTKOWA KOMODA Z DĘBU - SODOWANIE
ŚRUTOWANIE FELG
STALOWYCH I ALUMINIOWYCH
LATA DOŚWIADCZENIA SPRAWIŁY, ŻE WSZYSTKIE FELGI ŚRUTUJEMY, STALOWE JAK I ALUMINIOWE . UŻYWAMY NA TYLE DROBNEGO ŚRUTU, ŻE FELGI ALUMINIOWE WYSTARCZY WYRÓWNAĆ „ZALEWAJĄC” JE PODKŁADEM. NA ŻYCZENIA KLIENTA MOŻEMY FELGI WYPIASKOWAĆ DROBNYM ŚCIERNIWEM, LUB UŻYĆ GRANULATU SZKLANEGO, LECZ WIĄŻE SIĘ TO Z WIĘKSZYMI KOSZTAMI, A W WIELU PRZYPADKACH JEST TO PO PROSTU ZBĘDNE.
CENNIK ŚRUTOWANIA FELG STALOWYCH I ALUMINIOWYCH
STALOWE
- 13 CALI: 100ZŁ.
- 14 CALI: 120ZŁ.
- 15 CALI: 130ZŁ.
- 16 CALI: 140ZŁ.
- 17 CALI: 150ZŁ.
- 18 CALI: 170ZŁ.
ALUMINIOWE
- 13 CALI: 130ZŁ.
- 14 CALI: 150ZŁ.
- 15 CALI: 180ZŁ.
- 16 CALI: 210ZŁ.
- 17 CALI: 240ZŁ.
- 18 CALI: 280ZŁ.
- 19 CALI: 330ZŁ.
- 20 CALI: 380ZŁ.
UWAGA! Zazwyczaj nie podejmujemy się oczyszczenia felg pomalowanych proszkowo. Jeżeli klient nalega aby takie felgi oczyścić, to rozliczamy je według stawki za roboczogodzinę, co wiąże się z bardzo wysokimi kosztami! Farbę proszkową należy najpierw opalić, lub usunąć ją chemicznie, a następnię dostarczyć do oczyszczenia!
SODABLASTING
RENOWACJA AUT, MOTOCYKLI, ŁODZI
NIE MUSISZ JUŻ DŁUŻEJ SZUKAĆ FIRMY, KTÓRA OCZYŚCI TWÓJ POJAZD PRZED PEŁNĄ RENOWACJĄ, OCZYŚCI POJEDYNCZE ELEMENTY KAROSERII, CZY ZAJMIE SIĘ ELEMENTAMI, KTÓRE WYMAGAJĄ PO PROSTU DELIKATNEGO PIASKOWANIA. PAMIĘTAJ RÓWNIEŻ, ŻE NIE USZKODZIMY TWOJEGO AUTA! TRAFIAŁO DO NAS WIELU KLIENTÓW, KTÓRZY BYLI NIEZADOWOLENI Z POPRZEDNICH FIRM, KTÓRE ZNISZCZYŁY IM KAROSERIE POPRZEZ PIASKOWANIE.
OCZYSZCZANIE CAŁEGO AUTA - JAK TO ROBIMY
Jak obniżamy koszt usługi łącząc sodę i piasek?
- 1. Sodujemy wszystkie zewnętrzne elementy karoserii i niektóre, delikatne powierzchnie w środku auta.
- 2. Do wnętrza używamy drobnego piasku i specjalnego sprzętu niskociśnieniowego.
- 3. Komorę silnika i bagażnika zazwyczaj piaskujemy zwykłym piaskiem (w zależności od grubości blach).
- 4. Nadkola i podwozie - tutaj stosujemy zwykłe piaskowanie lub piaskowanie niskociśnieniowe (w zależności od grubości czyszczonej powierzchni).
- UWAGA! Nie dajemy gwarancji usunięcia, baranka, silikonu, mas uszczelniających. Wiąże się to z ryzykiem uszkodzenia czyszczonej powierzchni.
Przy założeniu, że sodujemy średniej wielkości auto - np. Ford Mustang z 1967 roku, koszt sodowania to około 12.000 złotych, przy łączeniu technik możemy zaoszczędzić prawie połowę!
7.000zł
50%
Sodowanie + piaskowanie
Używamy specjalnej sody z antyzbrylaczem najwyższej jakości, która należy do drogich ścierniw. Sody nie można użyć wtórnie. Sody nie wrzuca się do zwykłej piaskarki, ponieważ wiązałoby się to z ogromnym zużyciem i niską wydajnością. Należy użyć specjalistycznego sprzętu. Gdybyśmy mieli sodować całe auto, wiązałoby się to z ogromną ilością zużytego ścierniwa, które w wielu przypadkach nie jest konieczne, a wręcz bezsensowne w zastosowaniu. Mówimy tu o elementach, które nie odkształcą się podczas piaskowania niskociśnieniowego.
Jakiego sprzętu używamy?
Używamy specjalnego, niemieckiego sprzętu typu JOS do piaskowania niskociśnieniowego oraz rotacyjnego. W połączeniu ze specjalnym, przesiewanym i suszonym piaskiem, daje nam to większe bezpieczeństwo przy usuwaniu farby z mniej wymagających powierzchni. Stosujemy takie piaskowanie do delikatnych elementów. W sporadycznych przypadkach wspomagamy się również pudrem, którego używamy np. przy oczyszczaniu zabytkowej cegły. Niestety jest to bardzo drogie ścierniwo i wiąże się to z dodatkowymi kosztami.
Co po sodowaniu?
Należy pamiętać, że soda zostaje na oczyszczonej karoserii. Czasowo zmniejsza ona powstanie korozji, lecz wpływa negatywnie na farbę. Pamiętajmy, że po sodowaniu należy dokładnie oczyścić i odtłuścić każdy wysodowany element – to już pozostawiamy lakiernikowi, który powinien wiedzieć, że ma do czynienia z autem, które było poddane sodowaniu.
Masy konserwujące
Dla czego nie dajemy gwarancji całkowitego usunięcia mas konserwujących, uszczelnień czy silikonów?
Z doświadczenia wiemy, że takie powierzchnie bardzo ciężko usunąć poprzez sodowanie czy nawet piaskowanie. Długotrwałe piaskowanie takich powierzchni może uszkodzić auto. Mogą pojawić się dziury lub odkształcenia. Klienci którzy uparcie będą chcieli abyśmy oczyścili takie miejsca, muszą liczyć się z większymi kosztami końcowymi, które rozliczamy za roboczogodzinę i biorą na siebie pełną odpowiedzialność za powstałe uszkodzenia.