Szkiełkowanie, kuleczkowanie, perełkowanie – różne nazwy. Szkiełkujemy przede wszystkim stal kwasoodporną, nierdzewną, aluminium. W większości dla przemysłu. Konstrukcje spawane ze stali nierdzewnej zyskują jednolitą satynową powierzchnię. Ponadto szkiełkujemy części z aluminium jak i „kwasówki” dla motoryzacji. Silniki od motocykli, aluminiowe felgi motocyklowe, kapy, pokrywy, elementy wykończeniowe itd. Szkiełkujemy również szkło! Jeżeli chcemy zmatowić szkło, żeby nie było w pełni transparentne, wystarczy je wyszkiełkować. Śrutowanie – przede wszystkim wykonujemy śrutowanie stali konstrukcyjnej. Profile, blachy, rury, całe konstrukcje czy podzespoły. Większość naszych zleceń wiąże się z przemysłem kolejowym. Śrutowanie to nic innego jak przygotowanie powierzchni pod malowanie lub usuwanie zendry przed spawaniem. Piaskowanie – mimo, że posiadamy komorę do śrutowania, nadal mamy miejsce do piaskowania. Tam wykonujemy zlecenia, które wymagają delikatniejszego ścierniwa. Felgi aluminiowe, drewno, usuwanie farby z delikatniejszych elementów, niektóre części od aut i motocykli. Sodowanie – ta technologia została wynaleziona na potrzeby oczyszczenia Statuy Wolności w USA. Stosujemy ją przede wszystkim do ściągania lakieru z zabytkowych aut. Więcej na ten temat w znajdziesz w dziale – sodowanie.

RENOVATIO POWSTAŁO W 2008 ROKU I PRĘŻNIE ROZWIJAŁO SIĘ PRZEZ LATA. DZISIAJ WPSÓŁPRACUJEMY Z FIRMAMI Z CAŁEJ POLSKI JAK I ŚWIADCZYMY USŁUGI POJEDYŃCZYM KLIENTOM.

SZKIEŁKOWANIE STALI NIERDZEWNEJ I ALUMINIUM

ZBIORNIK PRZED SZKIELKOWANIEM ZBIORNIK PO SZKIELKOWANIEM

Szkiełkowanie zwane też kuleczkowaniem czy perełkowaniem, to proces mechanicznego wykańczania powierzchni polepszający odporność na korozję wżerową i naprężeniową. Obróbka strumieniowo-ścierna ma na celu oczyszczenie powierzchni i wywołanie w warstwie wierzchniej naprężeń ściskających – pożądanych ze względu na wzmocnienie powierzchni materiału i uzyskanie pożądanych własności mechanicznych powierzchni.  Proces ten zwiększa także odporność stali nierdzewnej na korozję naprężeniową – korozyjne pękanie naprężeniowe. Zmniejszenie chropowatości powierzchni bardzo korzystnie wpływa na odporność korozyjną obrabianych elementów ze stali nierdzewnej. By otrzymać wysokiej jakości powierzchnię satyny, niezbędnym jest odpowiednio przygotowany, Więcej na ten temat w dziale porady.

ŚRUTOWANIE STALI WĘGLOWEJ / CZARNEJ

srutowanie

Nasza firma posiada dużą komorę do śrutowania. Śrutujemy przede wszystkim stal „czarną” surową. Bardzo ważny proces przygotowania powierzchni pod malowanie. Oferujemy różne rodzaje przygotowania powierzchni – stopnie czystości. Zapewniamy następujące klasy śrutowania, od najlepszej: SA3, SA2.5, SA2, SA1 oraz „stoczniowe” – SA1.5. Klasa SA3 możliwa jest do uzyskania tylko na nowym materiale. W celu uzyskania wyceny oraz terminów realizacji zamówień zapraszamy do kontaktu.

PIASKOWANIE I PIASKOWANIE JOS

Świadczymy usługę piaskowania. Piaskujemy przede wszystkim elementy aut, motocykli, drewno, detale pomalowane gdzie nie występuje ryzyko odkształcenia się materiału. Posiadamy dwa rodzaje piaskowania. Piaskowanie zwykłe, piaskiem o średniej grubości oraz piaskowanie niskociśnieniowe JOS. Metodę dobieramy do zlecenia i oczekiwań klienta. Piaskowanie idealnie sprawdza się w renowacji pojazdów. Oczyszczania elementów podwozia, ramy motocyklowe, postarzanie drewna czy wydobywanie z niego struktury. Piaskowanie niskociśnieniowe idealnie nadaje się do delikatniejszych elementów gdzie występuje ryzyko uszkodzenia detalu. Zobacz naszą galerię z piaskowania i sprwdź co już piaskowaliśmy…

SODOWANIE - SODABLASTING

S1A S1

Sodowanie doskonale sprawdza się przy czyszczeniu linii produkcyjnych wszystkich gałęzi przemysłu. Każdy przestój maszyn wiąże się z poniesieniem strat przez firmy, a czas w takim przypadku, na bardzo duże znaczenie. Poprzez sodowanie jesteśmy wstanie oczyścić elementy bez względu na rodzaj i gabaryty. Szybkość i efektywność metody jest pozwala na obniżenie kosztów związanych z przestojem. Podczas prowadzenia naszej działalności, niejednokrotnie udowodniliśmy, że czyszczenie poprze sodowanie to jedna z najlepszych technologi do usuwania powstałych zabrudzeń i pozostałości lakieru. Sodowanie jest innowacyjną metodą, ale ma tyle efektywną, ze piaskowanie odchodzi do lamusa. Nasi Klienci nie muszą się obawiać o uszkodzenie powierzchni i pogięcia elementów wykonanych, np. z aluminium.

Sodowanie polega na wyrzucie z dużą prędkością sody oczyszczonej i uderzeniu o czyszczone podłoże. Wywołuje to „eksplozję” sody, co nie powoduje odbijania się materiału od czyszczonego elementu. Dzięki temu sodowanie nie powoduje uszkodzenia elementu, a wszelkie zabrudzenia zostają usunięte. Sodowanie jest metodą doskonale sprawdzającą się przy czyszczeniu linii przemysłu przemysłowych i technologicznych, reaktorów, silosów, maszyn, zbiorników instalacji w sektorach paliwowych, chemicznych, w rolnictwie, w przemyśle odlewniczym i spożywczym. Z powodzeniem sodowanie znajduje zastosowanie w budownictwie i motoryzacji ( oczyszczenie podłoża z lakierów i ognisk korozji), oczyszczenie statków, samolotów i zabytkowych pojazdów. Sodowanie to UTC, czyli Unikalna Technika Czyszczenia, która bezinwazyjnie czyści podłoże z zabrudzeń środowiskowych i przemysłowych.

TRAWIENIE I PASYWACJA

Prace trawienia i pasywacji wykonujemy następującymi metodami:

· kąpielowo
· natryskowo
· przepływowo
· pastami

Możliwość łączenia różnych metod powoduje, iż praktycznie nie ma ograniczeń w gabarytach i rodzajach trawionych i pasywowanych elementów – zbiorniki, cysterny, rurociągi, linie technologiczne, wały, balustrady, orurowania do aut teraz nie stanowią problemu.